Via3 As er en sosial entreprenør som har som formål å utvikle menneskers ressurser gjennom arbeid og kompetanseheving. Vi er godkjent lærebedrift i flere fag og tilbyr opplæring til lærekandidater.  

Bedriften er eid av Indre Østfold og Skiptvet kommuner og holder til i Masengveien 3, Askim. Lokalene er moderne og funksjonelle i forhold til vår virksomhet, og er bygget etter BREEAM-standard, som er en miljøklassifisering. Vi ønsker å ta både mennesker og miljø på alvor. 

Arbeidsoppgavene skal være tilpasset den enkelte arbeidstaker og bidra til utvikling, mestring, sosial trygghet og personlig vekst. Dette bidrar til at våre ansatte opplever økt livskvalitet. 

Virksomheten har hatt en god utvikling de siste årene, og framstår som en solid og allsidig bedrift med 8 avdelinger og ca. 70 ansatte. 

Vi søker etter en reflektert, fleksibel og dyktig Veileder

Vi ønsker å styrke bemanningen vår med en Veileder som kan kombinere veiledning og praktisk arbeid. Vi har mange arbeidsoppgaver i bedriften som krever ulike ferdigheter som vil gi en spennende og variert hverdag. Du vil arbeide med mennesker i utvikling, og det stilles krav til at du bidrar aktivt i endringsarbeidet (empowerment). 

Du må være fleksibel og like nye utfordringer i et tempo som til tider kan være høyt. Du må kunne jobbe målbevisst og være resultatorientert.

Det stilles krav til 3-årig høyskole innen helse- og sosialfaglig eller pedagogisk retning.

I tillegg vil vi vektlegge følgende:

  • Gode kommunikasjons og samarbeidsevner
  • Evne til å arbeide i team, og samarbeide på tvers av faggrupper
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Sertifisering innen ulike kartleggings- og veiledningsverktøy
  • Initiativrik og sulten på å oppnå gode resultater 
  • Gode dataferdigheter, og evne til å lære nye programmer
  • Nøyaktig og pliktoppfyllende
  • Serviceinnstilling og fleksibilitet

Sentrale arbeidsoppgaver: 

  • Daglig tilrettelegging, observasjoner og veiledning av arbeidstakere på VTA i henhold til NAV’s kravspesifikasjon
  • Oppfølging av handlingsplaner, rapportering og dokumentasjon i fagsystemet
  • Samarbeide med øvrige ansatte på tvers av avdelingene, og bidra med faglig og personlig utvikling i ledergruppa 

Vi ser etter deg som har en positiv innstilling med vilje og evne til å bygge relasjoner, være kreativ og kunne ta egne initiativ. Du må kunne jobbe strukturert, selvstendig og målrettet. Du må trives med en allsidig arbeidshverdag og være fleksibel. Personlig egnethet vil vektlegges.

Vi tilbyr:

  • 100 % fast stilling – dagtid
  • En utviklende og selvstendig jobb i et spennende miljø med mye humor og arbeidsglede
  • En genuin mulighet til å kombinere fag, praktisk arbeid og veiledning med utvikling av kompetanse og ressurser hos våre ansatte
  • Et tett arbeidsmiljø hvor vi jobber skulder til skulder, har en åpen dør, hvor du aldri står alene
  • God innskuddspensjon i KLP
  • Lønn etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli krevd politiattest ved ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden.

Ønsket oppstart 1.februar 2022. 

Mer informasjon om oss finner du på www.via3.no og på Facebook.
For ytterligere informasjon – ta kontakt med daglig leder Ann-Kristin Bønøgård,
mob. 95122060 

Søknadsfrist: 10. oktober 2021

Søknad med CV, attester og referanser sendes: akb@via3.no